8 Φεβ 2009

Aναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας το Facebook

Χρήσιμο και διασκεδαστικό το facebook, αλλά εάν μέσα σε μόλις πέντε χρόνια «ζωής» μάς έχει ήδη γίνει απαραίτητο, τι μέλλει γενέσθαι; Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ανάμεσα σε Ελληνες χρήστες του facebook, 42% δηλώνουν ότι η σύνδεση με την ιστοσελίδα τούς έχει γίνει απαραίτητη καθημερινή συνήθεια, ενώ ένας στους τέσσερις την επισκέπτεται πολλές φορές μέσα σε μια μέρα.

Χαρακτηριστικό της απρόσμενης επιτυχίας της ιστοσελίδας είναι ότι οι χρήστες στην πλειοψηφία τους (το 62% των Ελλήνων μελών) δεν είναι εγγεγραμμένοι σε κάποια άλλη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικά στις ηλικίες 25-35, το ποσοστό αυτό αγγίζει το 75%. Σύμφωνα με την έρευνα (επιστημονικός υπεύθυνος Αριστείδης Θεοτόκης), 31% των χρηστών δηλώνουν ότι το facebook συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πέντε αγαπημένες τους ιστοσελίδες, ενώ για 15% αποτελεί την πλέον αγαπημένη τους σελίδα στο Iντερνετ.

Η αγάπη εκδηλώνεται και έμπρακτα. Το 34% των χρηστών επισκέπτεται το facebook 2-3 φορές την ημέρα, ενώ ένα 25% αρκετά συχνότερα. Οι περισσότεροι, το 75% των χρηστών, δεν περνούν πάνω από 30 λεπτά σε κάθε επίσκεψη στην ιστοσελίδα, ωστόσο, όπως παρατηρούν οι ερευνητές, «αυτό, σε συνδυασμό με τη μέση συχνότητα επισκέψεων, δείχνει πως το facebook έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας του μέσου χρήστη». Για τη συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών, ο βασικός λόγος χρήσης του facebook είναι η επικοινωνία και η επανασύνδεση με παλιούς φίλους και συμμαθητές. Το 46% των μελών, πάντως, δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί «για να μαθαίνει προσωπικά στοιχεία φίλων και γνωστών» - για το γνωστό ηλεκτρονικό... κουτσομπολιό.

Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι μόνο το 28% δηλώνει πως «μπαίνει» για να αποκτήσει νέες γνωριμίες. Οσο, όμως, κι αν μας έχει γίνει απαραίτητο, ακόμη δεν έχουμε ξεκαθαρίσει εάν εμπιστευόμαστε ή όχι το facebook (33% δηλώνουν πως το εμπιστεύονται, ενώ 38% πως... κάθε άλλο). Το βέβαιο είναι ότι μας αρέσει επειδή είναι δωρεάν. Το 83% των χρηστών δεν θα συνέχιζε τη χρήση του εάν απαιτείτο συνδρομή, έστω και χαμηλή. Λιγότεροι, πάντως, είναι εκείνοι που θα αποχωρούσαν εάν διαπίστωναν πως η ιστοσελίδα παραβίαζε τα προσωπικά τους δεδομένα (65%).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα Δεκεμβρίου 2008 - Ιανουαρίου 2009 σε συνολικό δείγμα 380 χρηστών. Για την εκπόνηση της έρευνας δημιουργήθηκε -τι άλλο; - ένα γκρουπ στο facebook.

kathimerini.gr

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP